Visita als bombers

El passat 15 de febrer els alumnes de tercer d’ESO vam realitzar la visita al parc de bombers de Granollers.

Ens van separar en dos grups per tal de tenir una explicació més teòrica i una de més pràctica. A la part teòrica ens van explicar tot el funcionament del parc, els diferents tipus de camions i per a què serveix cadascun, i com de difícil és poder arribar a ser bomber de la Generalitat ja que hi ha la part teòrica (no ens podíem imaginar pas quant hem d’estudiar per poder passar les oposicions!!!!!) i la part de les proves físiques amb la qual la majoria es fixa. A la part pràctica ens van ensenyar algunes eines hidràuliques i com utilitzar-les per elevar cotxes, parets esfondrades,….va ser impressionant veure quina força tenen i com de ràpid ho aconsegueixen i quina sang freda han de tenir els bombers per poder fer la seva feina sense perdre els nervis. Ens van explicar que hi ha un bomber que sempre va directament a les víctimes per calmar-les i fer els primers auxilis i la resta es posen a treballar per ser el més ràpids possibles.

Quina gran experiència, quina gran amabilitat i quines ganes d’ensenyar la seva professió!!!!!

Moltes gràcies bombers!!!!

20180215_120024 20180215_120054 20180215_123818