Què llegeixen a Granollers?

Des de l’àmbit lingüístic, portem unes setmanes coneixent la ciutat i, sobretot, les seves biblioteques. L’alumnat de 1r d’ESO ha descobert quins són els hàbits lectors de les granollerines i granollerins mitjançant diverses enquestes que han preparat per grups. Per això, han posat en pràctica els aprenentatges lingüístics: com fer una bona pregunta, preveure les possibles respostes, preparar una enquesta en funció d’una hipòtesi amb el que saben de les biblioteques, presentar-se amb educació i enquestar a gent pel carrer, recollir les seves respostes per tal d’extreure’n els percentatges i preparar una exposició pública per mostrar les seves conclusions. Certament, molts d’ells han perdut la vergonya i la seva valoració i experiència ha estat vivencial, significativa i molt positiva. Per complementar les activitats, hem rebut la visita de la Glòria, la bibliotecària de la Roca Umbert, que ens ha explicat els serveis d’una biblioteca pública i ens ha recomanat una llista de lectures molt interessants per motivar el gust per la lectura entre l’alumnat.