Plantem cara a les violències masclistes

Amb motiu del 25N, a l’institut tanquem una setmana dedicada a la reflexió i la lluita contra les violències masclistes.

Aquests dies, hem organitzat tallers i dinàmiques de sensibilització sobre les diverses violències que provoquen les desigualtats de gènere (i no només aquestes) a la nostra societat. També, hem dut a terme lectures relacionades amb les violències masclistes i l’alumnat ha pogut fabricar xapes reivindicatives per escampar missatges feministes.

El divendres 25 de novembre, el Dia Internacional contra les Violències Masclistes, alumnes i professorat vam fer un gran cercle humà al pati, on vam llegir un manifest de rebuig a aquesta xacra social.

Finalment, el vestíbul del centre ha acollit l’exposició Lliures i sense límits, comissariada per l’Institut Català de les Dones i Creación Positiva. Aquesta mostra reivindica el dret a la llibertat sexual i seguretat de les dones en l’àmbit públic i privat. Alhora, ajuda a identificar les diferents violències sexuals, les seves causes i explica com cal actuar per combatre-les.