Estades lingüístiques Planoles

Deia Albert Einstein que si mires profundament en la natura, ho entens tot millor. I és que aprendre és també obrir-se al món i als recursos que ens ofereix. Amb aquesta convicció, els passats 23, 24 i 25 de novembre, els alumnes de 3r d’ESO, acompanyats d’alguns docents, van passar tres dies en contacte amb la natura a Planoles, a l’alberg Pere Figuera, gràcies a la subvenció del Fons Social Europeu.

Amb un programa d’activitats competencials didàctiques i lúdiques en llengua anglesa, la proposta Natural Sciences va tenir com a eix vertebrador la descoberta de l’entorn natural del poble per afavorir l’aprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera, així com per enfortir els valors  i les actituds cíviques, ecològiques i de treball en equip. Dinàmiques de grup, jocs i passejades van servir de marc pràctic i vivencial perquè els alumnes compartissin experiències úniques en un context ideal i desenvolupessin una nova concepció de la llengua anglesa com a eina comunicativa i lúdica.

De ben segur que, en un moment de tancament i restriccions com el que malauradament estem vivint, els alumnes recorden amb un somriure tres dies de llibertat, d’aprenentatge i de germanor en un entorn natural ben singular.