ERASMUS +

L’INS Antoni Cumella de Granollers, el centre amb més historia de la ciutat, ha obtingut l’Erasmus+, una beca europea que permet treballar durant dos anys en un projecte d’interès comú mitjançant l’ús de la llengua anglesa als alumnes i professors de diferents instituts del continent.

Al projecte Erasmus+ que s’hi duu a terme, hi participen vuit països de la Unió Europea. Tots els alumnes del centre es beneficiaran de la formació rebuda del projecte, malgrat que només alguns podran realitzar mobilitats a l’estranger i/o rebre altres estudiants com a famílies d’acollida. Juntament amb l’INS Antoni Cumella, hi participen el Liceul de Arte “Balasa Doamna” de Targoviste (Romania), l’Abbas Sidika Calik High School (Turquia), el Rigas 31 de Vidusskola (Letònia), la Kedainiu Profesinio Rengimo Centras (Lituània), l’Istituto d’Istruzione Superiore “Enrico Fermi” (Itàlia), la Zespol Szkol w Pobiedziskach (Polònia) i l’Agrupamento de Escolas de Vila Real de Santo Antonio (Portugal).

En el marc del l’aprenentatge plurilingüe que caracteritza l’INS Antoni Cumella (que pertany al Grup Experiemental Plurilingüe), ja fa un temps que s’hi imparteixen diverses matèries no lingüístiques en anglès en el treball sistemàtic amb plataformes com l’eTwinning o el Mystery Skype. També cal destacar l’existència de projectes interdisciplinars com el de Mirades, la celebració de l’English Day o la pràctica de les Street Lessons.

Per als adolescents, aquesta és una gran oportunitat per a posar en pràctica la llengua anglesa de manera vivencial amb alumnes i professors d’arreu d’Europa, i també per a conèixer altres cultures, tant si viatgen fora com si acullen a casa seva alumnes visitants. A més, el projecte comú entre els vuit països, “The virtual universe we want” (“L’univers virtual que volem”), gira al voltant d’una de les problemàtiques que formen part de la vida quotidiana dels joves: els riscos del món virtual. L’objectiu és el de crear una banc de recursos per a preveure i sensibilitzar els alumnes davant dels perills a la xarxa i el fenomen del ciberassetjament.

Enguany, ja ha tingut lloc la primera reunió transnacional a Portugal, que ha resultat ser una valuosa i enriquidora forma d’intercanvi de metodologies i experiències condensada en llargues sessions de treball per part dels docents. Al mes de febrer de 2017 (la setmana del 6 al 10), ens visitarà el conjunt d’alumnes i docents dels equips participants i promet ser tot un esdeveniment per la ciutat de Granollers. Els estudiants s’allotjaran a casa les nostres famílies i el proper curs els nostres alumnes viatjaran a Itàlia i a Lituània. L’equip de l’INS Antoni Cumella està treballant intensament per tal que aquells dies pugui oferir visites i activitats als seus hostes que constitueixin una petita però significativa mostra de la nostra cultura i del nostre país.

Famílies d'acollida de Romania
Famílies d’acollida de Romania