Estades d’immersió lingüística

Us informem que el nostre centre, i en concret el  nivell de 2n d’ESO, ha estat seleccionat per participar en unes estades escolars d’immersió lingüística en llengua anglesa als albergs de la XANASCAT ( Xarxa Jove d’Albergs de Catalunya). Aquestes estades es troben en el marc de les accions per la desenvolupament del plurilingüisme de l’alumnat i la millora del coneixement de la llengua anglesa i estan finançades pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, a través del Programa de Cooperació Territorial per a l’aprenentatge de llengües estrangeres.

L’objectiu principal de les estades és que els nens i nenes aprenguin anglès treballant i jugant, a través d’una immersió lingüística. De la mateixa manera, es fomenta la pràctica de valors, com ara el respecte als companys i a la diversitat, la sostenibilitat del medi ambient, la integració i el coneixement del territori, i el sentit de la responsabilitat que implica la pertinença a un grup. Tot, en un marc de convivència.

Les estades propicien una oportunitat per a promoure la formació integral de l’alumne, l’autoestima del nen/a i els hàbits saludables (com ara la higiene personal, l’alimentació o el respecte al propi cos).

S’escull un àmbit d’interès amb què estaran relacionades les activitats que es realitzaran. Es concreta en unes colònies temàtiques que pretenen fomenta el treball en petit grup per treballar per projectes. Tot el que es treballi en els projectes es recopilarà d’alguna manera -digital o física– que servirà a alumnes i pares per tenir consciència del que han treballat.

Les activitats són variades: des de jocs més moguts d’activitat física a activitats intel·lectuals com ara gimcanes o resoldre misteris. També, es faran manualitats que es podran emportar a casa.

L’estada tindrà una durada de 3 dies / 2 nits en dies lectius i els alumnes estaran acompanyats en tot moment per professors del centre i monitors de XANASCAT.