Concurs Odissea VII

Un altre any, i  avui i durant 4 dies els alumnes de llatí de 4t d’ESO i batxillerat i  els de grec es troben immersos en una Odissea que els portarà fins als Inferns, ja que el tema d’enguany és la Mort a Grècia i Roma. Des d’aquí  fem aquesta invocació per a ells:

“Déus subterranis! Oh, Hades i tu, divina Persèfone! Escolteu des del regne de les ombres! Inspireu les ments dels nostres alumnes que estan a punt d’emprendre un viatge infernal, una odissea cap a les profunditats de la Terra, a la recerca de monstres, déus i difunts.

Correran a buscar les portes dels inferns, a trobar el riu que els separa del món dels vius, a tremolar davant la tenebrosa llacuna subterrània, a conèixer el gos guardià de tres caps, l’ànima d’un endeví o l’esperit de la mare d’un heroi mort en plena joventut, un rei decapitat, homes i dones que pateixen càstigs eterns, el fantasma d’un rei savi, una nimfa que no pot tornar a la vida, una heroïna que va enterrar al seu germà contra les ordres d’un rei, nens que van morir víctimes dels seus propis pares, governants i gent del poble que va morir en una epidèmia terrible, homes que en la derrota han trobat una mort tan heroica que supera la victòria dels vencedors.”