La casa de Bernarda Alba

DSC_1004 IMG-20180309-WA0008Dilluns 5 de març, un dia ple d’emocions per als nostres alumnes de batxillerat gràcies a l’encís del teatre. A primera hora del matí, al Centre Cultural de Granollers vam veure representada, de la mà de Transeduca, una adaptació de La casa de Bernarda Alba, obra escrita pel genial Federico García Lorca.  Aquesta peça, inspirada en fets reals, està ambientada en un moment contemporani a l’autor (1936) i suposa una gran reflexió crítica sobre els costums d’aquella època, sobre el paper de la dona, la tirania de l’honor i la repressió del desig.

El dia va continuar oferint-nos sorpreses… Vam enllaçar amb un altre dels clàssics de la literatura espanyola, les Novelas Ejemplares d’en Miguel de Cervantes. Els actors de la companyia del Llevant Teatre ens van oferir una distesa adaptació, presos per l’enginy del brillant autor, revivint en pròpia pell les apassionants històries d’intriga i amistat que impregnen les novel·les.

El Departament de Llengua castellana ha organitzat aquestes propostes per entendre i valorar dues de les lectures prescriptives del batxillerat… i perquè els nostres alumnes tinguessin l’oportunitat de gaudir de l’encant de les arts escèniques. Ambdós objectius assolits!