Sortida a conèixer els frares

Els dies 24 i 28 del passat mes d’Abril els alumnes de l’assignatura optativa de religió de 1r a 4t d’ESO hem anat a conèixer els frares franciscans a la parròquia de Mare de Déu de Montserrat.

Vam començar el dia coneixent de prop la realitat dels frares franciscans, unes persones especials e interesants. Ens van explicar la història de l’ordre, començant per sant Francesc i alguns altres persones exemplars de la seva ordre; la seva presència a Granollers; com es viure junts en una comunitat franciscana; i el seu testimoni de vida personal de perquè han escollit aquesta forma de vida. Al final van respondre una estona a les preguntes que van sortir.

En segon lloc vam entrar a la capella gran, on ens van introduir en una estona d’oració en silenci amb el Senyor, coneixent alguna cançó i forma de pregar cristiana. A continuació ens van convidar al pati a un esmorzar amb begudes i alguna cosa de menjar. La resta del matí vam poder veure la labor social cristiana de Càritas que es fa a la parròquia.

Hi havia uns quants voluntaris cristians amb experiència laboral, que entregava part del seu temps i coneixements per ensenyar castellà, català i altres coneixements tècnics. Ens va cridar l’atenció com a aquestes classes assistien també persones musulmanes.

A la sala gran una voluntària en cadira de rodes ens va donar un testimoni molt impactant de com ajudar allí havia omplert de sentit al seu temps, doncs en algun moment de la seva vida li havia preocupat molt que fer quan deixés de treballar, i ha trobat que això li omple de sentit i li ha donat una vida més feliç que quan podia caminar.

Vam poder conèixer també les activitats del “cafè franciscà”; un temps per que la gent vagi allí a parlar, ser escoltats, conviure, etc. ; doncs s´han trobat que hi ha gent que te mancances que no son de tipus material o de coneixements.

Per acabar vam participar en la lectura de l’evangeli del dia comentat per la gent, que els frares fan amb totes les persones que volen el cafè.

franciscanos 2 - Jose Miguel Mayor Echave-Susaeta