Caminada Sant Jordi 1rESO🥾

L’alumnat de 1r d’ESO va començar el dia de Sant Jordi fent una caminada per la Serra de Ponent. Va fer una volta circular amb la que van gaudir de les vistes de tot Granollers i van poder descobrir un entorn natural i molt proper que tenim a tocar de l’institut.

Erasmus+ a Polònia: aprendre, crear i compartir!

Del 12 al 19 d’abril, un grup de 12 alumnes de 4t d’ESO del nostre institut va viure una experiència inoblidable a Świdnica (Polònia) dins del projecte Erasmus+ “Let’s Play Maths”, vinculat als nostres projectes RCS (Recerca, Creació i Servei). Amb la col.laboració dels alumnes de l’institut I Liceum Ogólnokształcące: Jana Kasprowicza i en equips internacionals i col·laboratius, van dissenyar i crear jocs matemàtics inclusius, tenint en compte la diversitat cultural i funcional. Una manera diferent d’aprendre matemàtiques: més creativa, més humana i més global! Però aquesta mobilitat va ser molt més que treball, van descobrir la cultura d’aquest país amb balls típics, la gastronomia local, van visitar el castell Grodno i han explorat la bonica ciutat de  Breslàvia  amb els seus nans. Una experiència que els va ajudar a créixer com a estudiants i com a persones, fomentant el treball en equip, la inclusió i l’obertura al món.

Colònies de 2n d’ESO!

L’alumnat de 2n d’ESO ha gaudit d’uns dies de colònies a la casa de colònies El Collell, plens d’activitats d’aventura, convivència i bons moments. S’ho han passat molt bé, hem compartit experiències inoblidables i hem reforçat vincles fora de l’aula.

Ara toca tornar i descansar… Amb un munt de records per guardar!

Exposició fotogràfica “Retrats de barri”

Ens fa molta il·lusió convidar-vos a la inauguració de l’exposició fotogràfica “Retrats de barri”, un projecte realitzat per l’alumnat de 4t d’ESO del Projecte RCS de l’àmbit artístic-comunicatiu.

L’acte d’inauguració tindrà lloc el dia 13 de març al Centre Cívic Nord (Carrer del Lledoner, 6, 08402 Granollers) a les 18 h.

Aquesta exposició és el resultat d’un treball de creació fotogràfica i d’entrevista en què l’alumnat ha volgut captar les emocions, les identitats i les històries del nostre entorn més proper. El projecte combina mirada artística i sensibilitat comunicativa per construir un relat visual del barri a través de les persones que en formen part.

L’exposició es podrà visitar fins al 27 de març en l’horari habitual del centre cívic.

Setmana Erasmus+ al nostre institut! Erasmus+ Week at Our School!

[CATALÀ] La setmana passada, el nostre centre va tenir el plaer d’acollir dos projectes Erasmus+ inspiradors, plens d’aprenentatge, creativitat i intercanvi cultural.

Vam donar la benvinguda a 14 estudiants del Liceo Leonardo Da Vinci de Casalecchio di Reno, Bologna (Itàlia), que juntament amb el nostre alumnat van explorar el tema de la immigració a través de l’art de protesta. Mitjançant debats, tallers i expressió artística, l’alumnat va reflexionar sobre la identitat, la inclusió i el poder de l’art com a veu de canvi social. El projecte es titulava “Paths across the Sea”. Al mateix temps, 13 estudiants del Liceum Ogólnokształcące de Świdnica (Polònia) van treballar amb 13 dels nostres alumnes sobre la importància del voluntariat, compartint experiències, visitant algunes organitzacions solidàries de Granollers  i descobrint com les petites accions poden tenir un gran impacte en les nostres comunitats.

Més enllà de l’aula, tots dos grups van gaudir de visites culturals inoblidables —des de viure les tradicions locals amb els Xics de Granollers fins a descobrir la bellesa de Barcelona, explorant les obres mestres de Gaudí:  la Sagrada Família i el Parc Güell. Han estat uns dies plens de col·laboració, amistat i aprenentatge intercultural que perduraran molt més enllà de la finalització dels projectes. Gràcies a tot l’alumnat, professorat i entitats col·laboradores per fer d’aquesta experiència Erasmus+ un moment tan especial!

[ENGLISH] Last week, our school had the pleasure of hosting two inspiring Erasmus+ projects filled with learning, creativity, and cultural exchange.

We welcomed 14 students from Liceo Leonardo Da Vinci in Casalecchio di Reno, Bologna (Italy) who explored the topic of immigration through protest art. Through discussions, workshops, and artistic expression, students reflected on identity, inclusion, and the power of art as a voice for social change. The project was called “Paths across the Sea”. At the same time, 13 students from Liceum Ogólnokształcącein Świdnica (Poland) joined us to work on the importance of volunteering, sharing experiences and discovering how small actions can make a big impact in our communities.

Beyond the classroom, both groups enjoyed unforgettable cultural visits — from experiencing local traditions with Xics in Granollers to discovering the beauty of Barcelona, exploring Gaudí’s masterpieces, the Sagrada Familia and  Park Güell. These days were full of collaboration, friendship, and intercultural learning that will stay with us long after the projects ended. Thank you to all students, teachers, and partners for making this Erasmus+ experience so special!

#ErasmusPlus #InternationalLearning #CulturalExchange #Volunteering #ArtForChange #Barcelona #ErasmusExperience

L’equip de debat de l’Institut Antoni Cumella guanya la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat!

Mariam El Ghrari, Lucia Hazan, Natalia Hurtado, Carla Perales i Xavier Rodríguez s’han imposat a la fase local celebrada a la UAB, després de guanyar la final.

Ara representaran la UAB a la fase final, que tindrà lloc del 20 al 22 d’abril a la Universitat d’Alacant.

L’enhorabona, equip!

Concurs de fotografia matemàtica 2026

L’equip docent del Departament de Matemàtiques us convida a participar en el Concurs de Fotografia Matemàtica d’enguany. El concurs s’adreça a l’alumnat del centre, al professorat i al PAS, i estarà obert fins al 20 de març de 2026.

Us fem arribar el cartell amb les bases del concurs, que també estan exposades al vestíbul. El lliurament de premis tindrà lloc el 23 d’abril, coincidint amb la diada de Sant Jordi.
No deixeu passar l’oportunitat: animeu-vos a participar-hi!

Visita al Museu de les Matemàtiques

El dilluns 2 de febrer, l’alumnat de 2n d’ESO va realitzar una sortida al Museu de les Matemàtiques de Catalunya (MMACA). L’objectiu principal va ser desenvolupar el pensament matemàtic mitjançant la comprensió, el raonament i l’ús d’estratègies. Van fer un recorregut guiat pel museu, explorant mòduls interactius i resolent reptes matemàtics de manera pràctica i col·laborativa. L’experiència es va completar amb una gimcana matemàtica al Parc de Can Mercader, on van aplicar les matemàtiques a l’entorn real, va ser una activitat dinàmica i enriquidora, molt ben valorada per l’alumnat, que va aprendre divertint-se!

 

Jornada de portes obertes

El pròxim dissabte 21 de febrer celebrarem la Jornada de Portes Obertes de l’Educació Secundària Obligatòria, i el 21 de març la de Batxillerat.
En dos torns us presentarem el projecte educatiu i organitzatiu del centre i podreu visitar les instal·lacions on podreu veure mostres de projectes del centre i programes d’innovació.
Us hi esperem!