Celebració del 8M!

Nou Mural al pati amb motiu del dia de la dona!

Aquest any l’institut ha organitzat un seguit d’accions per reivindicar el Dia de la Dona Treballadora. En col·laboració amb l’alumnat i el professorat, hem creat dos murals que volen simbolitzar la invisibilitat de la dona en diferents àmbits de la societat. Així, hem pintat en un mural un seguit de dones representatives de diversos àmbits i en l’altre els alumnes han pintat la frase “Let’s make HERstory” (fem la història d’elles).

En aquest mural hi ha representades les següents dones:

• Malala Yousafzai: estudiant, activista i bloguera paquistanesa. Actualment resi deix al Regne Unit. Va ser la noia més jove a rebre el Premi Nobel de la Pau el 2014 per defensar i lluitar a favor de l’educació de les dones. Va crear la Fundació Malala, l’objectiu de la qual és defensar els drets civils de totes les dones del món.
  • Kara Walker: artista contemporània nord-americana que treballa sobre la raça, el gènere, la sexualitat, la violència i la identitat. Al treball de Walker són molt representatives les grans siluetes retallades que representen figures humanes a mida real.
  • Rosalind Franklind: científica britànica que va tenir un paper destacat en el desenvolupament de la biologia molecular i el descobriment de l’estructura de l’ADN.
  • Virginia Wolf: Adeline Virginia Stephen, més coneguda com a Virginia Woolf fou una escriptora i editora anglesa. És considerada una de les figures més destacades del modernisme literari del segle XX. Mai no va anar a escola, com sí que ho van fer els seus germans; els estudis els va fer a casa seva.

Voleu veure més fotos? Tot el muntatge i participacions AQUÍ!