Des del departament de ciències naturals es dirigeixen treballs de recerca pels alumnes de batxillerat

Del curs 2020-21 destaquem un d’aquests treballs de recerca realitzat per l’alumna Maria Vélez.

Actualment, hi ha un debat darrere dels zoològics. D’una banda, els considerats animalistes creuen que les condicions de captivitat on es troben les diferents espècies no són gens ètiques i, per tant, demanen un canvi en aquestes o el tancament definitiu dels zoològics. D’altra banda, hi ha els defensors dels zoològics que creuen en la importància d’aquests pel que fa a l’educació i la conservació de la biodiversitat.

Per entendre millor si és ètic o si els estem fent un dany irreparable als animals, hem escollit un animal del zoològic, com el goril·la, amb una capacitat cranial que es troba just per sota de la dels humans, per fer un estudi sobre si viure en captivitat pot afectar el seu benestar. Paral·lelament amb això, donat que entre els mesos de març i maig d’aquest any es van donar unes circumstàncies excepcionals de la privació de la llibertat en els humans, hem fet també un estudi per veure les similituds d’aquestes dues espècies.

A més, per veure quin és el nivell de benestar dels goril·les de Zoo de Barcelona, s’ha realitzat una observació de cinc dies amb la qual s’ha pretès saber quin és el percentatge de conductes normals i de conductes anòmales dels individus. Amb aquestes dades, posteriorment, s’ha pogut determinar el grau de benestar d’aquests animals respecte a la cura que els treballadors del zoològic els ofereixen. A continuació es mostra un vídeohttps://youtu.be/fJjIbG5Jt8g amb les observacions realitzades al zoològic de Barcelona.