Educació Secundària Obligatòria (ESO)

Marc Horari

Hores Matí
30 Tots els dies 8h – 14:30h

Projecte pedagògic de l’ESO

PROJECTE PEDAGÒGIC PROPI
Matèries 1r 2n 3r Matèries 4t
Català 3 3 3 Català 3,5
Castellà 3 3 3 Castellà 3,5
Anglès 4 3 3 Anglès 3
Matemàtiques 3 4 4 Matemàtiques 4
CN 3   2
FQ   3 2
Socials 3 3 3 Socials 3
Ed. física 2 2 2 Ed. física 2
Música 2 2   Pr. Recerca* (1)
Plàstica 2   2
Tecnologies 2 2 2
Gestió autònoma 1 1 1 Ètica 1
Tutoria 1 1 1 Tutoria 1
Servei Comunitari       (1)
Matèries Optatives 1 3 2 Matèries Optatives 9
Total 30 30 30 30

El currículum d’ESO està organitzat en matèries comunes, que són cursades per tots els alumnes; matèries optatives, cursades segons els interessos i les aptituds dels alumnes, i tutoria. Les matèries optatives són assignatures que complementen, amplien i reforcen la formació dels estudiants. En el quadre sinòptic està reflectida la distribució del nostre projecte pedagògic.

Les matèries optatives de l’ESO es reparteixen de la següent manera. A primer d’ESO es cursa una matèria optativa obligatòria per a tots els alumnes per assolir les competències TAC, a més és dedica una hora setmanal de gestió autònoma al pla de lectura. A segon d’ESO les matèries son trimestrals i tenen una durada de 3 h setmanals. Es dedica una hora setmanal de gestió autònoma al pla d’escriptura. Es preveu que els alumnes de 2n que no cursen francès passin per l’optativa d’oralitat (les dues matèries estan desdoblades). A tercer d’ESO les matèries són quadrimestrals i tenen una durada de 2 h setmanals. A més, els alumnes de 3r cursen la matèria de ciutadania com a hora de gestió autònoma. La proposta de matèries optatives per al curs 2023-2024 és la següent:

2n d’ESO

1. Francès
  2. El universo de las emociones (1r i 2n trimestre) / Autoconeixement i Mediació (3r trimestre)
  3. Expressió oral
  4. Reforç d’anglès
  5. Ofimàtica
  6. Hort i jardineria

3r d’ESO

• Francès
  • Conjunt instrumental (1r quadrimestre) / Music (2n quadrimestre)
  • Emprenedoria
  • Cultura clàssica
  • Periodisme digital
  • Tècniques d’estudi
  • Escriptura creativa

4t d’ESO

Els alumnes han d’escollir tres matèries optatives de la llista següent: Física i Química, Biologia i Geologia, Tecnologia, Informàtica, Llatí, Música, Visual i Plàstica, Economia, Francès i Cultura clàssica (Ha de l’art i lit. universal). Aquesta estructura continua el curs 2023-2024.

Treball de síntesi (TS) i projecte de recerca (PR) a l’ESO

El TS és un crèdit més del currículum dels tres primers cursos de l’ESO on es treballa sobre un tema de manera interdisciplinària per consolidar tot allò après en les diferents matèries i de posar de manifest les connexions entre elles. Es realitza al juny, en finalitzar les classes ordinàries. El TS de 3r utilitzarà l’anglès com a llengua vehicular oral. D’acord amb el nostre projecte pedagògic, els alumnes de 4t d’ESO han de realitzar tutoritzats un Projecte de Recerca (PR), els temes del qual els van elaborar els departaments didàctics. Aquest PR, que s’aprofita per reforçar la Competència Bàsica SC 21 (buscar, seleccionar, organitzar i analitzar informació de diverses fonts), es realitzarà i avaluarà al mes de juny. Els alumnes hauran de presentar-ne els resultats en una exposició oral amb el suport de les TIC.