Certificats de català

Es pot sol·licitar el nivell C1 o el nivell B2 de llengua catalana si s’acompleixen uns determinats requisits.

Documentació:

1. Original i fotocòpia del llibre d’escolaritat, historial acadèmic o certificat del centre o centres on s’ha fet l’itinerari escolar corresponent a l’etapa (EGB, BUP, FP, primària, ESO o batxillerat on ha d’incloure que s’ha cursat la matèria de català en tots els cursos).
  2. Presentar original i fotocòpia només d’un títol o el seu resguard (el de nivell d’estudis més alt).
  3. Original i fotocòpia del DNI, NIE o passaport.

A qui va dirigit?

A les persones nascudes a partir de l’any 1972 que volen obtenir aquest reconeixement i l’itinerari educatiu de les quals s’hagi portat a terme íntegrament a Catalunya o, parcialment, a d’altres territoris on el català hi fos llengua curricular i avaluable, de manera que s’hagi acabat obtenint la titulació al sistema educatiu de Catalunya.

Així doncs, la primera promoció escolar que té dret a demanar aquest reconeixement és la que va començar el primer any de l’educació general bàsica (EGB) el curs 1978-1979, a partir del qual l’ensenyament del català va ser oficial al sistema educatiu de Catalunya, tal com s’estableix al Reial decret 2092/1978, de 23 de juny.

Documentació