Vídeo reportatge educa.Barcelona i Mediació-TEI

Aquest mes de juny han vingut a l’institut les responsables del projecte comunicatiu Educa.Barcelona (http://educa.barcelona/), que dona visibilitat a les experiències educatives que tenen lloc a la ciutat de Barcelona a través de reportatges audiovisuals, articles d’anàlisi i entrevistes.

L’objectiu que tenen és posar atenció en experiències que cerquen la igualtat i treuen profit de la diversitat i la inclusió social, en la línia de la innovació pedagògica i de l’ampliació de les oportunitats educatives per a tothom.

Ens van proposar participar en un  vídeo reportatge on s’ajuntaven tres experiències educatives diferents al voltant d’una mateixa temàtica:  els alumnes mediadors que treballen per combatre els conflictes escolars i millorar la convivència,  en clau pro-positiva i útil per altres centres o grups educatius, perquè altres projectes s’hi puguin emmirallar.
Els tres centres participants en el vídeo tenim el servei de mediació i participem en el Seminari de Mediació, buscaven allò que ens uneix i  també els elements diferenciadors per mostrar un ventall més ampli de les possibilitats. En el nostre cas, el fet de lligar, en molts casos, el servei de mediació i l’experiència de la Tutoria Entre Iguals (TEI).
Van entrevistar alguns del nostre alumnat mediador, que alhora són padrins/madrines, amb els seus fillols i filloles i la professora que coordina aquests projectes de convivència i de resolució de conflictes.

Gràcies alumnat i professorat per aquesta molt bona tasca que feu en benefici de tot el centre!