Visita i activitat a la biblioteca Gabriel García Márquez 4t ESO i Batxillerat

 

Durant tot el mes d’octubre, l’alumnat de 4t d’ESO i batxillerat ha fet una visita a la biblioteca Gabril García Márquez i ha participat a l’activitat  Efecte Troia. Fem explotar el llenguatge, una proposta del Programa d’Acció Lectora, un projecte coordinat per Biblioteques de Barcelona amb la col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes.

La proposta Efecte Troia parteix de la idea de mostrar als joves la vitalitat de la creació en català des d’una perspectiva eixamplada, però sempre vinculada al text, a l’escriptura i a la lectura.

Fem explotar el llenguatge vol dir, per una banda, demostrar que es pot llegir de moltes maneres (fins i tot llegir allò que ens pensàvem que no estàvem llegint) i, per una altra banda, fer evident que aquestes diverses maneres de llegir impliquen diverses i noves maneres de veure el món.

El tema del projecte serà les noves veus del panorama literari català. Joves artistes emergents que estan investigant noves formes de fer art o capgirant les que ja estan establertes i com el seu itinerari lector és una part important de la seva formació com creador.

Volem obrir una finestra al món de la lectura i de la literatura, a la curiositat pels llibres i les històries que podem trobar en el seu interior.

Fer de l’acte de la lectura una part més de les nostres vides. Posar en relleu el poder de la paraula, la seva importància en la nostra quotidianitat i en l’acte creatiu.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>