CANDIDATURES CONSELL ESCOLAR

Aquest dimecres 24 a partir de les 11:30 es faran les votacions per escollir als representants del sector alumnat del consell escolar. Alguns del candidats i candidates ja els coneixeu i han estat fent campanya. A la foto teniu al Lucca, l’Eric, el Guim, la Claudia, la Bianca i la Violeta. Aquest és el llistat complet:

• 1A MOLINA PAYÁN ERIC
  • 1A SAGARRA MORA GUIM
  • 1A LOSADA SÁNCHEZ CLAUDIA
  • 1B BERLANGA GRAGNOLI LUCCA
  • 1B DAVI GINEVRA VICTORIA
  • 1B BATISTA SORIANO CRISMEL
  • 1D PORTERO ARCE BIANCA
  • 1D GENG KE XIN
  • 1E BOULJAIM LAILA
  • 2C RODRÍGUEZ GARCÍA MARC
  • 2C ALONSO NAVARRO ARANCHA
  • 3B ALMECIJA RINCÓN AXEL
  • 3D MORAGREGA ROFÍN VIOLETA
  • 3E CLARAMUNT MUR ALEIX
  • 4A TORO COSIO JONATHAN OSMAR
  • 4C ROLÓN RODRÍGUEZ ADRIANA
  • 4C OSAIGBOVO ESOSA CHICO
  • 4D GONZÁLEZ CALAF SOFIA
  • 4D BOULJAIM HAMDOUNE MOHAMED

Esperem una alta participació en les votacions i desitgem molta sort a totes les candidatures!

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

Benvolguda comunitat de l’Espriu. Fa uns dies va començar el procés per a renovar el nostre Consell Escolar. Us informarem puntualment del desenvolupament del procediment i del passos a seguir perquè hi pugueu participar de forma activa. També us animem a presentar candidatura si voleu ser representants del vostre sector al Consell. Les eleccions se celebraran el dia 24 de novembre al matí per als sectors alumnat, professorat i PAS i a les 17:30 h per al sector famílies.

Equip directiu

ACTIVITATS DE TARDA Curs 2021-22

A banda de les activitats que ofereix l’AFA, els centre proposa unes activitats GRATUÏTES els dilluns i dimarts, amb una professora responsable de cadascuna d’elles. Aquestes activitats són les següents:

Taller per aprendre dels conflictes. La mediació  (dimarts quinzenal) 16-17 h Professora: Carmen Salas

Aprendre i practicar quinzenalment les tècniques i habilitats que son necessàries a la mediació, i que ajuden a prevenir i resoldre els conflictes que es donen a l’Institut. Els nois i noies que es formin, i els que ja s’han format, faran de “mediadors entre iguals” i formaran part de l’Equip de Mediadors de l’Espriu. És obert essencialment a 2n, 3r, 4t i Btx. L’alumnat de 4t. inscrit al taller, podrà convalidar les 10 hores de Servei Comunitari.

Fes-te voluntari   (dimarts quinzenal) 16-17 h Professora: Carmen Salas

Activitat quinzenal amb l’objectiu de portar a terme accions de voluntariat: social (amb algunes sortides fora del centre), de suport a la gestió del nostre centre, de defensa dels drets humans, etc. i adquirir un coneixement real i directe de la realitat del nostre barri i ciutat. Els destinataris d’aquest projecte són tots els alumnes de 3r i 4rt d’ESO i batxillerat. L’alumnat de 4t. inscrit al taller, podrà convalidar les 10 hores de Servei Comunitari.

-Grup vocal       (dilluns) 16 -17 h                                   Professora: MªAngeles Flores

Cada dilluns practicarem una estona de tècnica vocal i després cantarem a vàries veus; o bé, amb una veu solista i cors. Durant el primer i segon trimestre, el repertori principal estarà basat en diferents cançons en grup i durant el tercer, ens dedicarem a preparar diverses actuacions per a la festa de batxillerat. Hi haurà diferents actuacions durant el curs.

L’alumnat interessat ha de contactar amb la professora responsable de l’activitat.

El termini màxim d’inscripció és divendres 1 d’octubre i l’inici serà dilluns 4 d’octubre i dimarts 5. Sol·licita la teva activitat! I AQUÍ POTS VEURE UNA PRESENTACIÓ AMB INFORMACIÓ DELS TAlLERS.

“Uma malta sem barreiras”

El curs passat, un grup d’alumnat de 4t d’ESO va participar en el programa “Uma malta sem barreiras”, un intercanvi amb l’institut 1 de Maio de Maxixe,  de Inhambane (Moçambic). El programa ha tingut l’objectiu de facilitar vincles, trencar estereotips i contribuir a la identificació de les desigualtats de gènere com un fenòmen estructural i global i ha cercat de generar canvis i activar respostes davant de discriminacions i violències masclistes. És una de les activitats d’educació i sensibilització emmarcades en el projecte de cooperació “De mini saia ou de véu, no meu corpo mando eu”, desenvolupat per Arquitectura Sense Fronteres (ASF) a la província d’Inhambane (Moçambic). En aquest projecte, ASF treballa per promoure l’abordatge estratègic de les violències masclistes al territori, en aliança amb institucions, associacions i comunitats. L’intercanvi ha permès establir un diàleg entre els dos grups de joves al voltant de les desigualtats i les violències masclistes. L’enviament i la recepció de vídeos entre les dues aules ha permès establir comunicació entre adolescents separats per uns 12.000 kilòmetres de distància. A Barcelona, les sessions han estat dinamitzades per Almena Cooperativa Feminista, entitat sòcia del projecte que acompanya i dóna suport a ASF en la seva execució, i per voluntàries del grup de gènere d’ASF i de la comunitat de dones moçambiqueses residents a Barcelona. Enhorabona a tothom! Aquí podeu llegir el text complert del projecte i veure el vídeo.

BIBLIOTECA INSTITUT SALVADOR ESPRIU

Busques una lectura que t’agradi? Vols un llibre per a l’hora de Lectura? Vols informació sobre llibres i Biblioteques del barri? Vine a la Biblioteca de l’Espriu! Intentaré ajudar-te a trobar allò que estàs buscant. Em pots trobar els dimarts a la Mediateca a l’hora del pati (11-11.30) o enviar un mail a: maleman2@insespriu.cat

Nanda Alemany SenaCoordinadora Pla de Lectura Curs 2021-2022

Guanyadors Premis FI DE CURS 2020-21