PROGRAMA EL GUST PER LA LECTURA – 1 ESO

Amb motiu del Programa El Gust per la Lectura, l’alumnat de primer de la ESO ha elaborat diversos treballs de caràcter obert i creatiu entorn la novel·la El peix número 14 de l’autora Jennifer L. Holm.

Aquesta novel·la facilita la reflexió sobre les conseqüències positives i negatives dels descobriments i ajuda a conèixer científiques i científics rellevants que es van citant al llarg dels capítols. També van apareixent esments a diferents aspectes de la recerca científica: l’ús del microscopi, els cultius, el procés de validació d’un descobriment, com es bateja una nova espècie…

Els treballs, elaborats juntament amb les matèries de Castecat i de Biologia, consisteixen en produccions multimodals, com infografies i entrevistes, en les quals s’ha aprofundit en un model científic, contextualitzant-lo en la trama de la novel·la i relacionant-lo amb qüestions de rellevància social i científica.

Emmarcat-se dins del projecte Pescadors de Plàstic, dut a terme des de la matèria de Biologia i Geologia, l’alumnat de 1r d’ESO A i C ha recollit i fotografiat els residus trobats en la seva visita al riu Tordera. Així mateix, també ha aprofitat per documentar fotogràficament els éssers vius propis de la zona. 1r A s’ha centrat en la creació de dues fitxes de classificació tècnica: una d’un ésser viu i l’altra d’un residu. Respecte a 1r C també s’ha centrat en la creació de fitxes de classificació, però en aquest cas taxonòmiques, és a dir, amb el nom científic. Per altra banda, els alumnes de 1r ESO B des de les matèries de Teatre i Castecat, s’han posat dins la pell de científics i científiques rellevants en la història i han explicat les seves vivències i descobriments en format d’entrevista.

Amb aquesta activitat, els nostres alumnes han pogut aprofundir no només en els seus coneixements científics, sinó també en l’ús de la llengua catalana.