AVANCEM EN EL PROJECTE RETOTECH

Després de treballar una sèrie de reptes amb els quals apreniem a programar la Placa Zum Core 2.0, també a dissenyar en 3D amb TinkerCad i Bitbloq 3D i a dissenyar Apps amb App Inventor i Bitbloq App, cadascú de nosaltres va proposar un projecte robòtic per tal de desenvolupar-lo tota la classe de cares al projecte final Retotech, tenint en compte els condicionants que havia indicat el professor.

Després de les diferents presentacions dels nostres companys i companyes varem seleccionar 2 projectes amb els que pretenem millorar el menjador del Pallerola.

En primer lloc, algunes vegades succeeixen problemes relacionats amb la quantitat de menjar que es posen alguns alumnes alhora de dinar. Per aquest motiu, volem dissenyar un sistema de dosificació del menjar que permeti a l’alumnat seleccionat amb el mòbil i amb un pulsador quina quantitat de menjar els caurà al plat.

En segon lloc, volem automatitzar el sistema de gestió de residus alhora del menjador, per poder separar de forma correcta l’orgànic, el paper i els envasos. Per fer-ho, hem pensat en un sistema que quan l’alumne premi un botó o a través del mòbil i reconeixement de veu, s’obri el contenidor de la fracció de residus corresponent.