25N – Dia internacional per l’eliminació de la violència vers les dones 2023

Bon dia a tothom!

Demà, com bé sabeu, és el “Dia internacional per l’eliminació de la violència vers les dones“, data que reivindica l’extinció de la violència de masclista. Com que demà és dissabte, al centre el celebrem avui.

Tot i que la coeducació (educació per aconseguir la igualtat real entre homes i dones) és un eix vertebral del nostre projecte educatiu i això implica que es treballa diàriament, quan s’acosta aquesta data portem a terme diverses situacions d’aprenentatge per donar-li més visibilitat. Totes aquestes situacions tenen per objectiu que l’alumnat treballi els següents sabers clau: gènere, sexe, identitat i expressió de gènere. També ser conscients i tolerar la diversitat de gènere existent i, per descomptat, identificar la violència amb la finalitat de prevenir-la i combatre-la.

Des del centre educatiu ja som alguns els docents que hem fet la formació “Coeduca’t amb el currículum”, formació referida a assolir aquest objectiu. Aquests docents són l’Anna Gaja, l’Ismael Algaba i la Carla Casarramona, que l’està fent enguany. La Carla és la coordinadora de coeducació, convivència i benestar del centre (COCOBE). Li volem agrair, com també als membres del claustre i als professionals externs per treballar, coordinadament, vers aquesta important data.

Algunes de les activitats que ha fet, està fent i farà el nostre alumnat són les següents:

• Treball dins les diverses etapes sobre els sabers esmentats a infantil, primària i secundària.
  • Taller per part del Consell Comarcal del Moianès al grup classe de 3r d’ESO anomenat “Actua” per aprendre a gaudir d’un oci segur.
  • Píndola teatral a l’Espai Jove de Castellterçol “el Kastell-SIOAJ” per part de la companyia “La Melancòmica”. El nom és “males dones” i l’horari establert és avui de 17:30h a 18:30h. Adjuntem el cartell al final de l’article.
  • Lectura del nostre propi Manifest 25n 2023 per part de les nostres alumnes de 4t d’ESO Gurene, Nerea, Txell i Xènia avui a l’hora del pati i també a la Ràdio Castellterçol a les 20h al Programa Seguim el fil amb Antonio Bermejo i Dolors Marceló.
  • 37a Trobada de delegats i delegades de les comarques del Moianès i el Bages on s’ha treballat la prevenció de l’assetjament i la transfòbia. Els delegats, en el nostre cas, caps i sotscaps de govern d’ESO, faran arribar allò après als seus grups classe mitjançant el Projecte de centre Educant per Democràcia.
  • Gimcana feta per l’alumnat de 1r d’ESO a l’alumnat de l’escola (s’està elaborant) per abans de les vacances de Nadal. A veure si ho podem dur a terme 😉
  • Molts altres tallers que s’aniran realitzant al llarg del curs.

Us adjuntem la campanya d’aquest any del Departament d’Igualtat i Feminismes.

Anirem fent un recull de fotografies i vídeos i ho anirem penjant aquí (aneu consultant l’article).

Bon cap de setmana i… recordeu! Cada dia és 25N!