Sortida dels alumnes de 3r d’ESO a Bacelona a veure La plaça del Diamant

El dia 30 d’octubre del 2019 els alumnes de 3r ESO de l’institut de Castellterçol hem fet una sortida al teatre Poliorama, a Barcelona, per anar a veure una adaptació  de La Plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda.

Hem sortir de Castellterçol a un quart de nou del matí i un cop hem arribat a Barcelona, com que quedava una estona perquè poguéssim entrar al teatre, hem tingut vint minuts de temps lliure que hem aporfitat per esmorzar i  per estar amb els nostres amics.

A l’hora que ens han dit les professores, ens hem dirigit cap al teatre, però  ens hem hagut d’esperar una mica abans d’accedir-hi perquè hi havia grups d’alumnes d’altres instituts i hem hagut d’entrar en l’ordre en què ens han anat cridant.

A les 11:00 h ha començat l’espectacle, que ha durat una hora i vint minuts, un temps una mica llarg, però que ha valgut la pena perquè l’obra ens ha explicat de manera molt interessant, per exemple, com ho passaven algunes famílies a la postguerra; amb en Quimet, hi hem vist el masclisme d’aquella època; també ens han ensenyat la valentida de la Natàlia, la Colometa, que és la que s’ocupa de la família.

La Natalia, la Colometa, tal i com li deia en Quimet, es va casar amb ell i van tenir dos fills, l’Antoni i la Rita. A la guerra van matar en Quimet i la pobra Natàlia va haver de vendre les últimes coses que li quedaven per sobreviure, fins que va arribar al límit de pensar de matar els seus fills i de suïcidar-se quan ja no li quedava res ni per menjar; per sort, l’adroguer va salvar-la a ella i als seus fills.

En sortir del teatre, hem agafat l’autobús per tornar cap a l’institut.

Per acabar, només vull dir que la sortida al teatre ha estat molt engrescadora.

Jordi Masllorens