Taller Praxinoscop a l’ESO

Aquest primer trimestre, a l’Institut Escola de Castellterçol, vam tenir el plaer de rebre en David Cid Moragas, professor de postgrau en il·lustració creativa i tècniques de comunicació visual a la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona) i, actualment, important col·laborador habitual amb la coneguda companyia teatral “La fura dels baus”, fundada a Moià l’any 1979.

Després que els alumnes entenguessin el funcionament del nostre sistema de percepció visual, vam pensar que aquest “taller-praxinoscopi” seria una bona manera de posar en pràctica els continguts descoberts a l’aula per treure-li tot el suc possible a aquesta primera  part del curs.

Gràcies David!, ens ha agradat molt l’activitat.

Sabies que…

Un praxinoscopi (del grec praxis (moviment) i skopein (examinar, mirar)) és una joguina òptica, un giny d’animació

inventat per Charles-Émile Reynaud el 1876 (patent del 1877).El praxinoscopi és constituït per un tambor giratori, un cilindre central immòbil envoltat de miralls acoblats i una tira de 12 dibuixos fixada a la part interior del tambor que componen un moviment cíclic; de manera que quan gira el tambor, si es mira un dels miralls de l’interior, la successió d’imatges crea la impressió de moviment.

En què consisteix el taller?

Cada alumne divideix una tira de paper de seixanta centímetres en dotze parts. En cada part es dibuixa una imatge fixa/fotograma moviment seqüencial que no te fi “loop”. Un cop aquesta tira s’incorpora al praxinoscopi i es fa girar el tambor, les imatges fixes s’encadenen i s’aconsegueix crear una imatge en moviment/animació.

Mireu el vídeo que s’ha editat de l’activitat i la galeria d’imatges. No us ho perdeu!

Cliqueu sobre la imatge per veure la galeria de fotos del taller.