Setmana Europea de Prevenció de Residus a l’IE Castellterçol

Aquesta setmana s’ha celebrat la Setmana Europea de Prevenció de Residus i l’alumnat del Projecte Científic volem aprofitar per recordar-vos la importància que tenen les nostres petites accions per mantenir la sostenibilitat del nostre món.

Per aquest motiu us volem recordar la regla de les 3R i la seva importància, per aquest ordre:

• REDUIR, així no consumim tant i evitem gastar recursos i acumular residus.
  • REUTILITZAR, de mode que li donem més d’una vida als objectes i així no fa falta fabricar-ne més.
  • RECICLAR,  quan ja ens hem de desprendre d’aquell objecte, hem de separar-lo perquè es pugui reciclar i tornar a aprofitar-lo.

Quines accions realitzem al nostre centre? Podeu veure les fotos aquí.

REDUIM

Intentem minimitzar el consum d’energia amb cartells informatius i gomets als interruptors per saber quin llum és més necessari encendre. Intentem minimitzar el consum d’aigua amb cartells informatius i amb bidons que recullen l’aigua de la pluja per poder regar les plantes de l’hort. Potenciem l’ús d’envasos reutilitzables, com ampolles d’aigua i porta entrepans.

REUTILITZEM

Tenim compostadors per reutilitzar les deixalles orgàniques i fem servir aquest compostatge per les plantes de l’hort. Reutilitzem tot el material que podem, inclús els testos per les plantes del pati, estan fets amb rodes velles.

RECICLEM

Realitzem la recollida selectiva d’orgànica, plàstic, paper i rebuig perquè es pugui reciclar. També participem en el programa Apilo, per recollida de piles, en el programa Anella, per recollida d’anelles de plàstic i recollim taps per accions solidàries.

AJUDEU-NOS!

Animem a tota la comunitat educativa a participar amb nosaltres per construir un món més sostenible. Us animem a realitzar accions tan senzilles com fer servir els porta entrepans o ajudar-nos en la recollida selectiva. Us recordem que podeu portar al nostre centre piles, taps i anelles de plàstic. Aquestes últimes també les podeu portar al supermercat Coaliment que col·labora amb nosaltres.

DE GRA EN GRA, FAREM UNA PLATJA!!

Alumnat de Projecte Científic, 2n ESO