PROJECTE EDUCANT EN DEMOCRÀCIA 5è B

Aquest curs hem iniciat el Projecte Educant en Democràcia. Primer ens vam organitzar per grups per presentar-nos com a possibles candidats per formar un equip de govern. A la nostra classe en van sortir 3: “Els Imparables”, Els 4 volcans” i “Els llops” . Tots vam fer bona feina però el grup més votat va ser “Els 4 volcans”. Format per dos consellers, Marta Sastre i Leo Fornaguera. Una subcap Clàudia Pluvins i una Cap de Govern Èrika Gran. 

El projecte Educant en democràcia proposa fer unes assemblees democràtiques que organitza i lidera l’equip de govern. Aquestes assemblees s’han aprofitat per gestionar i resoldre problemes que ens afecten a tots/es i arribar a una solució. 

Ens agrada aquesta manera de funcionar perquè cada nen i nena de la classe forma part de l’assemblea, estem junts. Tots i totes tenim veu i vot per decidir. Ens agrada fer assemblees perquè compartim les nostres idees i opinions sentint-nos respectats i no ens critiquen. Perquè podem decidir aspectes de l’aula i perquè resolem dubtes i conflictes. Perquè decidim les coses democràticament, votant. També perquè nosaltres som els protagonistes, parlem més nosaltres i la mestra es manté més al marge. 

Per nosaltres ha estat una nova experiència, perquè podem dir el que pensem i compartir-ho amb els companys i les companyes. Per després parlar-ho amb l’Equip Directiu. 

Gestionar les assemblees és una feina difícil, ens ha costat escoltar-nos quan parlem, respectar les opinions dels altres, respectar el torn de paraula, gestionar les nostres emocions quan ens enfadem o ens posem tristos… És un gran aprenentatge que ens farà millor grup classe i millor persones!

Els i les alumnes de 5è B.

Fotos Projecte Educant en Democràcia 5èB

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>