PROJECTE EDUCANT EN DEMOCRÀCIA 5è A

Tot va començar amb quatre grups que es van presentar per ser l’equip de govern guanyador, que eren: Trobades a la natura, Constructors d’idees, Artis i Taques de respecte. Creiem que hem escollit un bon equip de govern, ja que va guanyar Trobades a la natura i ho estan fent molt bé. A l’equip tenim la Cap de govern; Abril Romero, la Sotscap de govern; Elisa Vega i el Conseller; Michael Mieles.

El projecte Educant en democràcia proposa fer unes assemblees democràtiques que organitza i lidera l’equip de govern. Aquestes assemblees s’han aprofitat molt per resoldre coses o problemes que ens molesten i arribar a acords.

Aquest projecte ha estat molt bona idea pel fet que hem après moltes coses, per exemple a votar democràticament, però també hi ha coses que podríem millorar com aixecar la mà. Les assemblees van molt bé perquè tots podem donar la nostra opinió per millorar diferents aspectes i acabar-ho suggerint a l’equip directiu.

Gràcies a l’equip de govern que tenim a la classe estem fent assemblees organitzades on podem debatre i resoldre problemes. Al principi ens costava més fer les assemblees i tot i que cada setmana n’aprenem més, encara queden coses per millorar com seria respectar el torn de paraula sobretot quan l’equip de govern parla.

Hem augmentat la participació en les assemblees donant més idees i opinions. L’autogestió de les assemblees és molt positiva sense necessitat d’un professor que dirigeixi l’activitat; així podem prendre els alumnes les nostres pròpies decisions.

Des de les assemblees l’ambient és tranquil i ens ha anat molt bé a nivell de grup i cohesió. Tot el que estem aprenent a les assemblees ens pot servir en un futur. En el següent enllaç trobareu totes les fotos.

Alumnes de 5è A.

Alumnes de 5è A participant en una de les assemblees a l'aula.
Alumnes de 5è A participant en una de les assemblees a l’aula.