Pas d’etapa de primària a secundària finalitzat!

Bon dia a tothom!

Us informem que la setmana passada es van dur a terme les sessions informatives i formatives de pas d’etapa de primària a secundària pels alumnes i les famílies. És una sort que haguem pogut a terme dites xerrades tot i les circumstàncies viscudes.

Les sessions del pas d’etapa són molt importants. Formen part de l’acollida dels alumnes, la qual, comença abans que ells acabin l’etapa de primària. Com bé sabeu, una bona acollida és de vital importància en tots els àmbits (laboral, familiar, social, etc.) i la col·laboració de tothom és important.

Pel que fa a la xerrada amb les famílies, es van tractar temes importants com els següents: importància de la lectura (20-30 minuts diaris), esforç des del primer dia (importància mitjana expedient per accés estudis post obligatoris), valoració positiva d’un Institut Escola pel que fa a l’acompanyament i acollida dels alumnes, importància d’una bona organització per part dels fills i uns bons hàbits (no passar moltes hores davant de les pantalles, dormir, descansar i menjar bé, etc.), acompanyar sempre als fills i treballar conjuntament amb el centre, educar amb l’exemple, la rebeldia és un procés natural, però s’han de tenir clar els límits, etc.

Pel que fa a la xerrada amb els alumnes, aquesta va consistir en tractar tres eixos bàsics: l’adolescència, l’ESO i com treballarem al nostre institut. En acabar, vam treballar diversos dubtes que els hem recopilat i presentem a continuació. És una bona manera que les famílies conegueu les possibles pors (que són naturals) dels vostres fills i filles. Us animem a parlar-ne a casa!

• Em preocupa no poder tenir el nivell acadèmic correcte i quedar-me enrere. A mesura que puges de curs el nivell d’exigència augmenta. El funcionament de la secundària és molt diferent del de la primària de la mateixa manera que ara no reps les classes com quan anaves a infantil. Això significa que t’hauràs d’esforçar i, si ho fas, progressaràs donat que els professors et faran un seguiment i s’asseguraran que ningú quedi enrere. Només necessites esforçar-te i complir amb les indicacions que et donin.
  • Em preocupa que els amics i les amigues que tinc ara deixin de ser-ho. A mesura que creixem canviem de moltes maneres. Una cosa que canvia són els nostres interessos i els nostres gustos. Potser amb els amics que tens ara d’aquí uns anys no compartiu els mateixos gustos i decidiu anar amb altres persones i no passa res. Això no vol dir que et quedis sol o sola, perquè també en tindràs de nous que ara no tens.
  • Em preocupa tot el tema del tabac. Tan el tabac com l’alcohol, així com altres substàncies nocives per la salut són presents a la nostra societat i, per si soles, no et poden fer res. Al llarg dels anys pots sentir-ne curiositat i ho pots parlar a casa, sense cap problema. El que és important és saber que no són bones i el millor que pots fer és no consumir-les
  • Em preocupa que els alumnes més grans es fiquin amb mi. El nostre Institut es caracteritza per ser un centre amb pocs conflictes. Una de les raons és que és molt petit i no té cap “punt mort”. Els professors sempre estem a l’aguait i vigilem que no hi hagi problemes entre alumnes. No obstant, està clar que no ho veiem tot i, per aquesta raó, sempre heu d’informar d’algun problema que nosaltres no veiem sigui presencialment o via correu. A nivell d’espais, compartireu els espais amb els alumnes de 2n d’ESO bàsicament donat que, entre altres raons,

Aquestes qüestions i moltes més seran treballades al llarg de la secundària. Agraïm a la tutora del grup de 6è per facilitar dita tasca i a la impressionant autonomia i competència digital dels seus alumnes. Les diapositives emprades durant la xerrada han estat enviades al correu electrònic dels alumnes.

A partir de la setmana vinent durem a terme la mateixa sessió als alumnes dels nostres dos centres adscrits: Escola la Popa i ZER el Moianès Llevant. Els donem les gràcies per col·laborar amb nosaltres!