Orientació acadèmica 4t d’ESO i preinscripció a estudis post obligatoris.

Benvolgudes famílies de 4t d’ESO,

Des del centre us fem arribar les següents informacions vers l’orientació dels alumnes de 4t curs:

-El procés d’orientació en la seva última fase “Presa de Decisions” ha estat finalitzat i a hores d’ara tots els alumnes han d’haver pres una decisió sobre els estudis post obligatoris que volen cursar. Rebreu el Consell Orientador via correu electrònic.

-El període de preinscripció d’aquests estudis post obligatoris és, segons aquesta font, el següent:

• Batxillerat: entre el 27 de maig i el 3 de juny.
  • Cicles de grau mitjà d’FP: entre el 2 i el 8 de juny.

-Conseqüentment, el període de matrícula és el següent:

• Batxillerat: del 8 al 14 de juliol.
  • Cicles formatius: entre l’1 i el 7 de setembre.

-Us recomanem contactar amb el centre educatiu on el vostre fill/a vol continuar la seva formació per preguntar si fan portes obertes en format online. Alguns centres ho estan fent i és recomanable que hi assistiu. Evidentment, podeu assistir a totes les que vulgueu.

-El Saló de l’Ensenyament de Barcelona es celebrarà en format virtual i ens tornaran el 50% de l’import de l’entrada. El format l’anuncien de la següent manera:

FIRACAMPUSVIRTUAL, “La plataforma virtual d’Ensenyament i Futura” és l’alternativa del Saló de l’Ensenyament que se celebrarà del 20 al 24 de maig, a la que et donarem lliure accés, com a visitant, amb l’objectiu de seguir ajundant-vos a orientar els vostres estudis.

Quan s’acosti la data us informarem sobre com accedir. Per més informació, podeu visitar la pàgina web del Saló de l’Ensenyament: http://www.ensenyament.com/ca

-Quan publiquin les instruccions vers preinscripció es podrà veure, clarament, quines són les passes a seguir per formalitzar-la. Es publicaran a la web del Departament http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/.

-Si les instruccions són les mateixes que el curs passat, recomanem que feu la preinscripció en la modalitat de “Sol·licitud electrònica”. Amb aquesta modalitat, ho podeu fer des de casa, sense necessitat d’anar al centre educatiu a entregar cap documentació. Només necessitareu una identificació digital, n’hi ha de diverses, amb l’IdCAT Mòbil és molt senzill https://web.gencat.cat/ca/tramits/que-cal-fer-si/Vull-identificar-me-digitalment/idcat-mobil/#bloc2

-El certificat de nota mitjana de 1r a 3r d’ESO ja no és necessari en el procés de preinscripció i, per aquesta raó, no l’expedirem.

-Per últim, recordar que la informació i instruccions sobre la preinscripció seran ben detallada pel Departament quan les publiquin i que qui millor us pot informar sobre el procés de preinscripció i tot el que tingui a veure amb els estudis post obligatoris seleccionats són el centre destinatari. No obstant, si necessiteu alguna cosa, sapigueu que us farem l’acompanyament fins que el procés finalitzi.

-Si teniu algun dubte escriviu a ismael.algaba@iecastell.cat amb l’assumpte “Orientació 4t Nom i Cognom de l’alumne”.