Important: Prevenció consum tabac i cànnabis.

Benvolgudes famílies d’ESO.

Els alumnes d’ESO són adolescents i aquesta etapa evolutiva comporta un increment de la curiositat pel món que els envolta. Això engloba curiositat per temes diversos com poden ser, en aquest cas, les drogues. Això forma part del seu desenvolupament i és inevitable. Com a pares o tutors legals el millor que es pot fer és informar-se i d’aquesta manera poder oferir als joves un bon acompanyament per evitar conductes de risc, que poden afectar a la seva salut. Penseu que hi ha molts mites sobre aquesta temàtica i la millor eina és la informació i la comunicació amb ells. Hem de tenir en compte alguns patrons que no s’han de confondre. Per exemple:

• És natural que es preguntin quins efecte té el tabac (curiositat pel món que els envolta) però no per això ha de fumar un paquet de tabac a la setmana (conducta de risc).
  • Ha pogut experimentar, de manera espontània i puntual, els efectes d’un porro (curiositat pel món que els envolta), però no és el mateix amb que en fumi cada vespre (conducta de risc).

Per aquesta raó us volem donar algunes informacions importants a les famílies i als alumnes. Pel que fa als alumnes, estem treballant amb el Consell Comarcal per tal de poder fer arribar una xerrada informativa als alumnes (prioritàriament a 3r d’ESO, que és el major grup de risc) i us demanarem, quan arribi el moment, que col·laboreu amb nosaltres perquè la puguin aprofitar. Pel que fa a les famílies, a la xarxa trobareu molta informació i moltes campanyes. No obstant, des del centre en seleccionem les següents que, tot i ser del 2003, considerem que continuen sent molt adients.

1. Connecta amb els teus fills general: orientacions sobre com comunicar-se a nivell general amb els fills adolescents.
  2. Connecta amb els teus fills tabac: informació sobre el tabac i concreció del punt 1.
  3. Connecta amb els teus fills cànnabis: informació sobre el cànnabis i concreció del punt 1.

Tenir també amb compte que el curs passat vam assistir, tots els alumnes i docents del centre, a l’exposició “Controles?” sobre prevenció de consum de drogues, també era obert a famílies. La web està disponible i és prou atractiva, per si algú vol més informació veurà que promocionen l’exposició física però també hi ha molts recursos i enllaços, també un espai de consulta online. Adjuntem l’enllaç aquí.