Entrega del Premi Participa a l’Escola

El divendres 17 de novembre es va dur a terme l’acte d’entrega del Premi Participa a l’Escola, van venir representants del Departament d’educació, del Govern, i de l’Ajuntament, així com una representació dels alumnes i docents, van atendre l’acte els alumnes de 5è de primària juntament amb tots els caps i sots-caps de govern de l’ESO.

Va ser un moment molt especial pel reconeixement del projecte Educant en democràcia, amb les seves Assemblees d’aula, participació global, la coeducació i els valors democràtics implantats dins l’aula i el seu funcionament. L’Educant és un projecte de centre, ja implantat en tots els nivells de primària i ESO, molt especial pel centre: parla obertament de l’empoderament de l’alumne i ho fa escoltant, i provocant que el grup prengui consciència de l’autogestió, l’autoavaluació i l’autoregulació, reinventant el paper del docent a l’aula en la millora de resolució de conflictes, així com prendre decisions de grup debatudes i consensuades.

En l’acte de l’entrega de Premis de fet van ser els mateixos alumnes qui van mostrar com funciona el projecte a l’Institut escola. Ho van fer molt bé! Val a dir que el centre educatiu i els projectes es construeixen entre tots: alumnes, equip docent i Departament. Voldríem agrair doncs a tothom qui ha participat i continua amb el projecte per seguir apostant i donant forma a l’Educant en Democràcia com a projecte de cente a l’Institut Escola Castellterçol i també agrair al Departament que ens donen suport impulsant les iniciatives pedagògiques.

Moltes gràcies a tots!

Assistents a l’acte:

• Sr. Jaume Lopez Hernandez, director Genera de Bon Govern, Innovació i Qualitat democràtiques .
  • Sra. Mercè Romagosa, protocol Bon Govern, Innovació i Qualitat democràtiques.
  • Sra. Gemma Boix López, directora dels Serveis Territorials d’Educació a la Catalunya Central.
  • Sra. Anna Chillida Fibla, directora general d’Alumnat.
  • Sr. Toni Massot Mesquida, alcalde de Castellterçol.
  • Sr. Oriol Casso, regidor de l’Àrea de drets socials.
  • Caps de govern d’ESO i els grups de 5è.
  • Equip directiu: Alba Ferrer, Ester Gallés, Anna Henestrosa i Ismael Algaba i en representació de l’equip docent les tutores de 5è: Alba Muns i Anna Gaja.