Demà preinscripcions OBERTES als estudis postobligatoris: Batxillerat i CFGM

Bon dia a tothom, especialment a les famílies de 4t d’ESO!

Demà, dimecres dia 20 i fins a dia 26 d’abril estarà obert l’aplicatiu per dur a terme les preinscripcions als estudis postobligatoris. A la web de preinscripció del Departament trobareu tota la informació al respecte. Heu de buscar l’estudi al qual voleu preinscriure a l’alumnat i seguir les passes. És un tràmit senzill, està molt ben explicat i el podeu realitzar sense sortir de casa.

Les preinscripcions a estudis com els PFIs són més endavant, en la mateixa web trobareu les dades. Com a novetat, l’alumnat que ara no cursi 4t d’ESO i vulgui fer un CFGM també l’haurà de fer més endavant. En el cas de l’alumnat que ens ocupa, el que ara fa 4t d’ESO, ho heu de fer ara.

Us hem preparat un recull de consells i recomanacions relacionats amb el període de preinscripció, esperem que us siguin d’utilitat. No oblideu que teniu el consell orientador de l’alumne, entregat abans de les vacances, on apareix informació important sobre el procés d’orientació de l’alumnat de 4t. Entre d’altres, també apareixen aquestes informacions.

• Podeu optar per realitzar la preinscripció en format digital, tot des de casa. Apareix tota la informació a l’enllaç vinculat anteriorment.
  • Llegiu atentament les informacions a la web de la preinscripció abans de realitzar-la. Allà s’especifica tot i és important saber bé què cal fer abans de fer-ho, la qualitat no s’improvisa.
  • Si teniu algun dubte heu de contactar amb el centre destinatari, és a dir, al centre on esteu prescrivint a l’alumne/a. Si teniu diverses opcions, doncs al que situeu en primera opció. Nosaltres no gestionem les preinscripcions a altres centres, només podem gestionar les que són per accedir al nostre centre.
  • Tenir expedida, com ja hem dit, una eina d’identificació digital com el DNI electrònic, la T-CAT, el sistema Cl@ve o l’idCAT Mòbil. L’idCAT mòbil és, per mi, la més senzilla i ràpida. Aquí la podeu expedir.
  • Tenir tota la documentació preparada prèviament (DNI família, RALC de l’alumne, nota mitjana, etc.). El RALC el trobareu a qualsevol butlletí de notes, la nota mitjana, la vam publicar aquí.
  • Tenir el llistat, per ordre, de les diverses opcions a les quals es vol accedir. Per exemple:
    • 1ra opció: CFGM Activitats comercials a l’institut de Vic.
    • 2na opció: CFGM Activitats comercials a l’Institut Guillem Catà.
    • 3ra opció: CFGM Cuina i gastronomia a l’Institut de Tona.
    • Etc.
  • Realitzar la preinscripció conjuntament amb l’alumne/a, és important que s’impliqui activament. Més tenint amb compte que la següent preinscripció que facin (universitat/CFGS) ja la podran fer ells si són majors d’edat i vosaltres sereu els que els acompanyareu i no al revés.
  • Comprovar que totes les dades que s’introdueixen són les correctes, especialment les de contacte.
  • No realitzar la preinscripció a un sol centre, posar-ne més per si no s’accedís a la primera opció (especialment en el cas dels CFGM). Si és com els darrers cursos… podeu posar fins a 10
    opcions.
  • Fer un seguiment actiu de la sol·licitud. El Departament té publicat el calendari i l’heu de seguir per poder fer les al·legacions pertinents, si s’escau.
  • Tot i que són igual de vàlides les preinscripcions fetes a dia 20 que a dia 26, recomanem que ho feu amb temps de sobres. Aquests tipus de tràmits es poden viure amb molta negativitat si no es realitzen amb previsió i calma.

Salut!