CERTAMEN LITERARI DE L’IE CASTELLTERÇOL – SANT JORDI 2023

Un any més, l’AFA de l’Institut Escola Castellterçol convoca el certamen literari de Sant Jordi, obert a tot l’alumnat del centre així com als seus familiars i tots els habitants del poble de Castellterçol i d’altres poblacions que vulguin  participar- hi.

Bases del certamen

CATEGORIES
S’estableixen 11 categories, una per a cada curs de primària i secundària i una altra per als adults.

A. 1r de primària
B. 2n de primària
C. 3r de primària
D. 4t de primària
E. 5è de primària
F. 6è de primària
G. 1r d’ESO
H. 2n d’ESO
I. 3r d’ESO
J. 4t d’ESO
K. Adults

MODALITATS, TEMÀTICA I IDIOMA
La modalitat és lliure: es poden presentar textos en poesia i/o en prosa. La temàtica dels textos també és lliure i pel que fa a l’idioma, s’acceptaran textos en català i en castellà.

CARACTERÍSTIQUES DELS ORIGINALS
Les obres han de ser individuals, originals i inèdites i no han d’haver estat premiades en altres concursos literaris.
L’extensió màxima dels originals serà de dues-centes (200) paraules aproximadament pels poemes i de mil cinc-centes (1500) per a les històries. Els originals han d’estar escrits a l’ordinador, amb lletra de cos 12 i a
doble espai.
En el cas dels cursos de primària, es poden entregar escrits a mà, sempre tenint en compte de fer bona lletra per tal que el treball sigui entenedor.

PRESENTACIÓ DELS ORIGINALS
Cursos de primària i secundària:
Tots els textos han de portar un títol, un pseudònim i el nom del curs. Els tutors de cada curs entregaran els textos finalistes a la Comissió Sant Jordi de l’AFA. Els tutors conservaran una relació de títols/pseudònims/autors per saber a qui pertany cada text i l’entregaran a l’AFA un cop s’hagi decidit quines són les obres guanyadores.

Categoria d’adults:
En els textos hauran de constar el títol i el pseudònim i s’hauran d’entregar dins un sobre tancat, dins del qual hi hagi un full anex amb el títol de l’ obra i el pseudònim i tot seguit les dades personals de l’ autor: nom i cognoms, adreça , telèfon i correu electrònic.

TERMINI MÀXIM DE PRESENTACIÓ DE TREBALLS
Les obres aspirants al premi es podran lliurar fins el dia 24 de març de 2023 a la secretaria de l’escola de primària o bé a consergeria de l’ edifici de l’ institut IE.Castell.

PREMIS I JURAT
• Primària i secundària: hi haurà un premi finalista i un altre guanyador per a cada grup/classe. Els escrits premiats rebran com a regal un val per bescanviar-lo per un llibre a la llibreria Yupi’s de Castellterçol.
• Categoria d’adults: s’estableix un primer i un segon premi independentment de la modalitat. Poden ferse mencions especials a obres no premiades. Poden declarar-se premis deserts. El guanyador d’aquesta categoria rebrà un premi en metàl.lic de 100 euros i el finalista de 50 euros.
• Premis especials:
S’otorgaràn 4 premis extraordinaris independent de la categoria a la que pertanyin a:
– La obra més original
– La obra més divertida,
– La obra més poètica
– La obra més emotiva
El jurat estarà constituït per representants de la junta de l’AFA i persones convidades que tinguin a veure amb el
món de la literatura. Les decisions del jurat seran inapel·lables.
El fet de concursar implica la total acceptació d’aquestes bases.

Podeu consultar les bases en el següent enllaç: BASES certamen2023