“[…] Cantem, jovent, que va de bo, dansem de punta i de taló; qui canta los seus mals espanta…”.

Cantem jovent, almorratxa, ciri, ball o dansa? Què van fer els alumnes de tercer d’ESO el passat divendres 19 de febrer?

Doncs molt senzill: van dansar de punta i de taló.

En mans de l’Alba Postius, l’Alba Bou i la Juaqui, membres del Consell Municipal de la Dansa, l’alumnat de 3r d’ESO de l’IE de Castellterçol van aprendre i van ballar els 23 passos de la Dansa de Castellterçol, en van conèixer la història i van veure, en primera persona, els vestits, l’almorratxa i el ciri, exposats a l’Espai de la Dansa, a Cal Recader.

Després de la visita, van anar a la Plaça Vella, on van poder recrear el llançament de l’ampolla, que es realitza al final del Ball del Ciri, amb globus d’aigua.

Aquesta visita està emmarcada dins de les activitats del Projecte d’Itineraris, concretament, de l’Itinerari Social, l’objectiu de la qual és conèixer i preservar el patrimoni immaterial de la vila de Castellterçol.