2ª Jornada de l’FP dual a l’Institut Almatà

Enfila el mes de març i hi ha un reguitzell de fires, conferències i tot tipus d’accions per difondre les diferents ofertes formatives arreu del territori. La Noguera no ha quedat al marge d’aquest treball per donar a conèixer l’FP i en concret l’FP dual.
El passat dimecres 13 de març el CEI de Balaguer es va omplir per acollir l’alumnat i les empreses per presentar la 2ª jornada de l’FP dual de l’Institut Almatà. Va presentar la jornada la Directora de l’institut, Mireia Roca, acompanyada del Regidor d’empresa de l’Ajuntament de Balaguer, Guifré Ricart. En el seu parlament la directora va posar en valor la tasca del professorat per la feina feta en els cicles formatius i per ser la primera baula de la cadena de l’FP dual què empeny en un primer moment per encoratjar empreses i en apostar per aquest model formatiu. El regidor va fer una aposta per la dual com a eina per retenir talent a la ciutat de Balaguer i per donar a conèixer el teixit productiu als joves professionals.
Seguidament el Cap d’estudis d’FP, José Ramón Villas, i la Coordinadora d’FP dual, Antonieta Regué, ens van explicar què és l’FP dual i la trajectòria a l’Institut Almatà.
Imatge 1: Intervenció de la tutora de dual de la Paeria de Balaguer amb les alumnes d’Integració Social
A dos quarts de cinc puntuals va ser el torn de les bones pràctiques de l’FP dual explicades pels seus protagonistes. Els assistents vàrem poder escoltar l’experiència per part dels tutors d’empresa i alumnes dels cicles formatius duals de l’Institut, Grau Superior d’Administració i finances, Grau Superior d’Integració Social i Grau Superior de Desenvolupament d’aplicacions Web o Multiplataforma. Vam conèixer l’experiència dual, tant a l’empresa privada com a l’administració. L’alumnat va coincidir en les avantatges del model perquè els aporta major coneixement de l’entorn laboral, tot i que al principi costi compaginar estudis amb l’estada. Per la seva banda les empreses van remarcar la importància de l’FP dual per formar treballadors i apropar els professionals a entorns rurals. El Consell Comarcal i l’Ajuntament van fer èmfasis que tot i ser administracions públiques i no poder contractar l’alumnat un cop acabada l’estada és una oportunitat perquè els joves del territori coneguin els llocs de feina de l’Administració i optin a formar-ne part quan hagin acabat els seus estudis. Totes les entitats participants van mostrar interès per alumnat en dual el proper curs i que era profitós pel territori per retenir talent i formar els professionals del futur.
Imatge2: David Lucas explicant la seva experiència dual a Compsa acompanyat del seu tutor d’empresa, Jordi Solà. Youtube @
Vàrem acabar la jornada amb un refrigeri que va ser l’oportunitat per parlar amb els protagonistes, alumnat i empreses.
Empreses i entitats col·laboradores: Ajuntament de Balaguer, Compsaonline, Consell Comarcal de la Noguera,Indra produccion software SLU, Jympa, Piensos del Segre