LA VELLA QUARESMA

La Vella Quaresma és una mena de calendari que s’utilitzava per tal d’anar marcant el pas del temps en les llargues set setmanes quaresmals.

La Quaresma es representa per una vella de set cames, que duu un bacallà en una mà i a l’altra un cistell ple de verdures. A partir del dimecres de Cendra (el dimecres després Carnaval) comença la Quaresma, és el moment de començar el recompte.  Els dissabtes de Quaresma se li talla un peuet. A l’escola se li talla els divendres.

Podeu escoltar la cançó creada a partir del poema de Lola Casas “La Vella Quaresma”, Publicacions de l´Abadia de Montserrat i de la tornada de “La Cucaracha”. Veu i instruments: Josep Vergés.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *