Programa natació escolar

L’activitat de piscina es realitza al Complex Aquatic i té com a finalitat establir una interrelació permanent, amb l’àrea d’Educació Física, per tal d’assolir els objectius establerts en el Projecte Curricular del Centre. L’objectiu principal és facilitar que l’alumnat visqui experiències noves que li proporcionin la base psicomotriu tant pel seu desenvolupament integral, com per jugar, divertir-se i dominar el medi amb seguretat i sense pors. Durant tot el programa de natació escolar, d’ I5, 2n i 4t, es treballaran diferents continguts relacionats amb les diferents etapes de desenvolupament del nen/a. El Programa de Natació Escolar es divideix per cursos, i a cadascun dels cicles es treballaran uns continguts, els quals es troben directament relacionats amb el programa de l’àrea d’Educació Física.

L’activitat es realitzà durant un trimestre.

El Programa de Natació Escolar, es desenvolupa basant-se en quatre grans àrees de continguts bàsics:

• Familiarització i adaptació al medi aquàtic: Formació integral de l’alumne/a a través del treball de les habilitats aquàtiques bàsiques a partir del màxim d’experiències motrius possibles.
  • Domini del medi aquàtic i dels desplaçaments: Formació integral de l’alumne/a a partir de la pràctica motriu aquàtica, a través del domini del propi cos, dels desplaçaments en el medi aquàtic i de les habilitats coordinatives.
  • Iniciació a la tècnica dels estils: Coneixement i experimentació de la tècnica dels diferents estils de natació.

A partir del treball d’aquestes grans àrees se’n derivaran els objectius a treballar.

• Adaptació al medi aquàtic: Flotació, respiració i propulsió
  • Domini del medi aquàtic i desplaçaments bàsics: Habilitats aquàtiques (salts, desplaçaments, girs, llançaments i recepcions i equilibris)
  • Iniciació a la tècnica d’estils (habilitats específiques)