Padrins de lectura

Projecte enfocat per aprendre a llegir seguint models del seu entorn proper i fomentant el gust per la lectua. Els alumnes de 5è són els padrins de lectura dels alumnes de 1r que s’inicien en aquest procés. I Els alumnes de 6è són els padrins de lectura dels alumnes de 2n.

Els padrins dels més petits es preparen les lectures, busquen estratègies per captar la seva atenció i aixi la lectura sigui un moment agradable i motivador. Els grans, són un bons models de lectura pels nens i nenes que estan en el procés d’aprenentatge de la lectura.

Abans d’iniciar l’activitat s’ha de tenir en compte que cada nen de ha de tenir el mateix padrí o padrina al llarg del curs per tal de potenciar una relació personal i afectiva entre ells dos. És important tenir en compte algunes característiques personals, tant dels fillols com dels padrins, per evitar possibles conflictes. Aquest apadrinament dura dos cursos.