Biblioteca

La biblioteca promou activitats per fomentar i promoure l’hàbit i el gust per la lectura.  La mestra coordinadora de la biblioteca, coordina la Comissió de Biblioteca.

Les accions que es duen a terme són les següents:

• Projecte de biblioteca
  • Pla Lector.
  • Catalogació amb el programa Epergam i  classificació del fons documental de cada biblioteca escolar.
  • Continuació de la dinàmica iniciada els cursos anteriors.
  • Trobades comissió de biblioteca escolar
  • Ordenar els llibres per temàtiques i nivells els espais preparats per ser trobats.
  • Visibilitat les novetats literàries o bé llibres temàtics segons dates i celebracions.
  • Promoció de propostes i activitats que tenen per objectiu fomentar la lectura i la competència d’accés a l’informació.
  • Donar suport al currículum i a les activitats lectores.
  • Difusió espai virtual de la web escolar de la plataforma Epergam.
  • Promoure activitats per tal de fomentar quatre vessants:
    • Saber llegir
    • Saber comprendre
    • Gust per la lectura
    • Llegir per aprendre

La biblioteca és el cor de l’escola. És el centre neuràlgic on es dinamitza les següents activitats:

• Préstec de llibres, mitjançant el tutor/a aula.
  • Maleta viatgera (infantil) i llibres viatgers (primària).
  • Padrins de lectura.
  • Visita d’autors a les aules per cicles i la prèvia lectura de les seves obres.
  • Certamen de lectura en veu alta al segon trimestre.
  • Participació del teatre escolar bibliobús.
  • Visites al bibliobús.
  • Dinamitzar l’ús de les maletes pedagògiques.
  • Ambients lectors i propostes lectores i de l’entorn. 30’ de lectura (dilluns a dijous).
  • Hàbit lector dels alumnes i activitats d’animació lectora, intercanvi de llibres per sant Jordi, …