Cuidem l’hort

Des de l’etapa d’educació infantil ja es treballa en el projecte de l’hort escolar, un espai natural de trobada, treball, experimentació i creació.

La participació dels més petits en el seu conreu resulta del tot didàctica i permet introduir temes a cavall de diversos àmbits, com el de l’educació ambiental, l’educació del consumidor, l’educació per a la salut i la formació en ciències naturals.

El projecte de l’hort escolar, també el porten a terme els alumnes de cicle inicial. És una activitat que permet millorar i ampliar el contacte dels nostres alumnes amb l’entorn i la natura, alhora que ajuda a potenciar l’educació ambiental.

Creiem que la possibilitat de tenir un hort a l’escola pot ajudar als nostres alumnes a prendre consciència de la importància de conèixer i protegir els diversos ecosistemes naturals i a valorar l’esforç i la responsabilitat personals.

L’hort ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.