Escola PSEC

Escola Saludable a l’Alt Penedès (ESAP) és un projecte transversal  de salut comunitària que té com a objectiu el desenvolupar una cultura de salut en els infants i les seves famílies.

El projecte sorgeix  de la taula del Pla Salut, Escola i Comunitat (PSEC) que es va iniciar el 2015 al municipi de Vilafranca del Penedès i a continuació es va desplegar a tota la comarca.

La nostra escola forma part de la xarxa d’escoles que portem a terme accions que afavoreixen la salut dels nostres alumnes.

Com?

• Fomentant el coneixement de l’entorn natural.
  • Selecció de residus (recollida piles, paper, plàstic,…)
  • Portant a terme el projecte de l’hort.
  • Realitzant talers d’educació mediambiental, Mancomunitat Penedès-Garraf.
  • Xerrades agents rurals.
  • Incentivant el consum de fruita.
  • Promocionant la participació d’Esport escolar I la difusió de les jornades Jespe
  • PROGRAMA DE SALUT. Des del CAP de St. Sadurní d’Anoia es realitzaran les següents actuacions, sempre prèvia autorització dels pares.
    • Administració de vacunes als alumnes de sisè.
    • Revisions als alumnes de 1r.
  • L’escola també participa en el programa d’Educació per la Salut realitzant les activitats: Salut bucodental i Hàbits alimentaris