Sortida de 4t al Puig d’Adri

La setmana passada els alumnes de 4t vam anar d’excursió a Canet d’Adri per conèixer l’ecosistema del bosc mediterrani i el volcà que, fa milers d’anys, va originar la colada de lava sobre la qual està instal·lada la nostra escola i bona part del nostre barri: el Puig d’Adri.

No plou mai, oi? Doncs, encara que sembli increïble, aquell dia va ploure! Però, ens ho vam agafar amb alegria i ens ho vam passar molt bé. Mireu com ho expliquen la Laia i l’Éver:

“Ahir dimecres, 29 de novembre, vaig anar d’excursió al Puig d’Adri amb la meva classe.

Vam sortir de l’escola i ja teníem el bus esperant-nos. Hi vam pujar i vam començar a anar cap al Puig. Al cap de poc, el bus es va aturar i dos monitors, en Marc i en Cesc, van pujar. Quan vam arribar ens van dividir en dos grups: 4tA amb en Cesc i a 4tB els va tocar en Marc.

El nostre monitor, en Cesc, ens va explicar coses sobre el volcà i ens va ensenyar a llegir paisatges. Al principi em va costar una mica, després ho vaig anar agafant. Al cap d’una estona vam anar a un lloc per esmorzar. En acabat ens va ensenyar una paret on es veien les capes del volcà i com havia anat creixent. Després ens vam posar a buscar minerals; podíem trobar olivina i obsidiana. Jo vaig trobar dels dos tipus, però entre que ens explicaven coses i buscàvem minerals, es va posar a ploure. Ens vam posar sota uns arbres i en Cesc ens va explicar que eren alzines i alquns animals menjaven  el seu fruit.

A continuació vam pujar una mica més, vam veure una casa en ruïnes i més plantes, però finalment vam decidir anar-nos-en a l’escola perquè teníem fred i seguia plovent. Vam pujar i baixar per molts caminets molt empinats on hi havia unes cordes per poder baixar millor, fins a arribar on havíem començat. Va ser molt emocionant.

El bus va arribar, hi vam pujar i un cop a classe vam dinar. Aleshores vam jugar a molts jocs: Lego, Parauleja. Dobble, Uno i molts més.

Va ser una de les meves millors excursions del món mundial.. Espero que algun dia tornem a anar-hi.”

Podeu veure algunes fotografies aquí!