Setmana Cultural Disney a Primària

La setmana passada vam celebrar la Setmana Cultural amb temàtica Disney en homenatge a la nostra Anna.

Al llarg de la setmana els alumnes de Primària hem descobert qui era Walt Disney, quan i on va néixer, com va crear els primers personatges i quantes pel·lícules va fer. I també ens hem pogut acostar al món del cinema.

Partint dels coneixements previs, hem fet jocs de dinamització per conèixer les pel.lícules i el món de Disney;

També hem après com es mouen els dibuixos animats i algunes tècniques que es fan servir per fer animacions. A través d’un Flip Book, cada alumne ha pogut posar en moviment els seus dibuixos. I pel que fa a la veu… com ho fan per parlar els dibuixos? Doncs els nens i nenes de cicle mitjà també han fet un taller de doblatge. Per conèixer com funciona el moviment de la imatge hem elaborat diferents models de zoòtrops i foliscopis

A més a més, la temàtica de Disney també ens permet reflexionar sobre com són les princeses i els prínceps, quin missatge ens transmeten les pel·lícules i quins estereotips es reprodueixen… també cal posar-hi una mirada crítica! Tot plegat ens ha portat a la reflexió, al debat i a exercitar el pensament crític i hem fet jocs per treballar les emocions.

Fins i tot, hem tingut l’oportunitat de fer un taller en anglès per decorar les finestres i passadissos de l’escola.

Finalment, després d’haver desxifrat codis, resoldre enigmes, buscar paraules… i descobrir la contrasenya del cadenat, cada grup ha esdevingut un expert en Disney!

Totes aquestes activitats han servit als nens i nenes per aprendre uns continguts, però també per experimentar noves maneres d’aprendre, interactuar amb els companys del grup i conèixer una mica millor els propis punts forts i punts febles; i per extensió, millorar la convivència dins els grups, i per tant a l’escola.

En els següents enllaços podeu veure fotos classificades per cicles:

A més a més, a l’apartat VÍDEOS de la web hi podeu trobar els vídeos que vam editar cada dia.