El mural d’en Turu a la nostra escola

Els divendres 15 i 22 d’octubre vam tenir l’agradable visita d’en Joan Turu, un conegut il·lustrador, per fer un mural a la paret de l’entrada principal de l’escola.

Una setmana abans, els alumnes de Primària van parlar a l’aula sobre en Turu i la seva feina; i van donar idees sobre quins dibuixos i quina frase podria fer-nos. I és amb totes aquestes idees que ell es va poder inspirar per crear un primer esbós sobre paper, per després passar-lo a la paret i acabar-lo de dibuixar i pintar amb l’ajuda d’alguns alumnes.

Aquests alumnes eren tres de cada classe de Primària, escollits per sorteig, que van formar part de la Turubrigada. El primer dia van escoltar una interessant xerrada d’en Turu sobre la feina d’il·lustrador i després van fer alguna proposta de dibuix pel mural. I el segon dia van anar a la paret per grups per pintar el mural.

Val a dir que alguns/es mestres també hi van posar el seu granet de sorra.

Així és com, entre tots i totes, vam ajudar a en Turu a fer aquest magnífic mural que ja llueix a la paret de la nostra escola i on s’hi pot llegir la frase “Petits moments, grans records”, que reflecteix el que els nostres alumnes viuen al llarg d’un curs i al llarg de tota la seva etapa educativa al centre: petits moments com la castanyada, la cursa solidària, la visita dels patges reials, les estones a la biblioteca el Follet del Ter, el gelat de l’últim dia de curs, el tió que caguem cada Nadal, la xocolatada solidària per la lluita contra el càncer infantil… que formen uns grans records que s’emportaran per a tota la vida!

Podeu veure fotos de tot el procés a l’àlbum Mural d’en Turu.