Activem-nos pel català

El passat 28 de març la nostra escola va presentar a l’Acte Activem-nos pel català del Departament d’Educació, l’experiència educativa: Fem una pel.lícula!

El curs passat el nostre centre va dur a terme la formació ULAE sobre l’ús de la llengua catalana a les aules. Fruit d’aquesta formació l’alumnat de 6è del nostre centre va preparar 4 curtmetratges basats en valors socials importants: la vida d’una àvia que viu sola, la vida d’un sense sostre, una nena que va en cadira de rodes i la realitat d’una família que creua el Mediterrani per cercar un futur millor. Les nenes i els nens es van implicar en tot moment en la realització dels vídeos. Van preparar el guió en petits grups, van formar part del procés d’enregistrament en diferents espais de dins i fora del centre i també van col·laborar en l’edició.

Amb aquesta activitat es van treballar els valors solidaris, la cohesió de grup, la col·laboració entre companys, l’esperit crític i la millora, el perdre la por a parlar en públic, el memoritzar un guió i la satisfacció d’aconseguir un resultat final entre tots. Per altra banda, es va treballar l’ús del català escrit i parlat. La fonètica, l’expressió, la dicció i el diàleg.

Des del Festival Internacional del Cinema en Català de Roda de Berà es van posar en contacte amb nosaltres per informar-nos que el vídeo “La iaia Dolors” havia estat seleccionat entre els finalistes i l’alumnat i professorat vam anar a la gala final a Roda de Berà.

Aquesta experiència va ser molt enriquidora i a la vegada se li va donar un gran sentit a la tasca realitzada i com a centre estem molt satisfets de potenciar l’ús del català a través dels mitjans audiovisuals.

Podeu també consultar aquest article penjat a la web el passat mes de juliol així com també els vídeos dels curtmetratges.