A 6è fem robòtica a les hores TAC

Durant aquest tercer trimestre a les hores de TAC (Tecnologia per a l’aprenentatge i el coneixement) els alumnes de 6è fem robòtica amb els kits de Lego We Do 2.0 i els Chromebooks.

Aquest material permet als infants endinsar-se en el moment de la robòtica, la física, la programació computacional i l’enginyeria utilitzant peces, motors i sensors Lego.

Ens posem per parelles, escollim quin projecte fer i comencem a muntar amb les peces de Lego seguint les indicacions de l’aplicació. Un cop tenim el robot construït, el connectem via bluetooth amb el Chromebook i després el programem.

Finalment, provem si funciona correctament i, si és així, procedim a modificar-lo (tunejar-lo, com ens agrada dir a nosaltres) i canviem la programació perquè faci més coses.

El mestre ens planteja reptes per veure si som capaços d’aconseguir-los. És molt important la col·laboració entre els dos membres de l’equip per poder avançar amb èxit. Moltes coses les anem aprenent a mesura d’anar provat, amb el mètode assaig-error.

D’aquesta manera hem construït, per exemple, un cotxe de F1, un simulador de terratrèmols, un robot que passeja per Mart, un helicòpter de rescat.

Ens agrada molt fer robòtica, ens ho passem molt bé i aprenem moltes coses relacionant el que fan els mecanismes que muntem amb alguns de la vida real.

En el següent enllaç podeu veure fotos i vídeos de projectes de robòtica que hem estat fent.