A 4t vam fer tallers d’esport adaptat

El passat dimecres, 4 de maig, els grups de 4t vam poder gaudir d’uns tallers sobre Esport Adaptat a l’escola.

Vàrem aprendre molt sobre el significat de la paraula Esport, que segons el diccionari és: “Exercici corporal d’agilitat, destresa o força, que es practica individualment o en grup, amb intencionalitat lúdica o competitiva i seguint unes regles establertes”. Ens vam adonar que quan fas exercici físic, no sempre practiques esport.

També vàrem parlar sobre què vol dir Esport Adaptat i vàrem descobrir que molts de nosaltres en practiquem, per exemple quan juguem a futbol 7.  A més, vàrem observar que les persones amb discapacitat tenen moltes altres capacitats i no sempre necessiten una adaptació de les normes.

En un altre taller vàrem practicar Boccia, que és un esport paralímpic de pilota de precisió, molt semblant a la Petanca, vam començar només asseguts a una cadira, i després vam anar afegint dificultats als llançaments.

I, finalment, vàrem fer un partit de bàsquet amb cadira de rodes, està clar, amb les normes del joc adaptades. Van ser uns partits molt emocionants!

Aquesta activitat va ser possible gràcies a la subvenció del Pla Català de l’Esport a l’Escola.

Estem molt contents d’haver viscut aquestes experiències i AQUÍ us volem ensenyar algunes fotografies de com van anar els tallers.