Procés de creació d’un sistema d’accés

Aquest any el coronavirus està modificant les nostres rutines i costums. Anar al lavabo i fer un truc a la porta per si està lliure o ocupat era una d’elles, però fins i tot en aquestes coses ens hem hagut de readaptar. Per saber si un lavabo està lliure o ocupat sense haver de trucar a la porta o entrar sense parar atenció ha estat un objectiu a millorar des de la robòtica de l’escola.

Així doncs, estem en un procés de creació d’un sistema d’il·luminació amb llums vermells o verds que ens indicaran si podem accedir al lavabo o no en funció de si està lliure o ocupat. Així doncs hem après què és un sensor PIR (detector de moviment passiu) i com aquest interactua amb una placa Arduino.

Hem hagut de fer aquest aprenentatge per combinar les senyals d’entrada que dóna el sensor, amb les senyals de sortida que necessita el llum led per encendre’s o apagar-se en relació al comportament del sensor PIR.

Aquesta setmana hem dissenyat virtualment el circuit, que ens facilita la comprensió i la modificació de codis de programació i ben aviat passarem al treball manipulatiu de disseny, fabricació i programació del prototip per a poder instal·lar un sistema d’accés a cada porta de cada lavabo de l’escola.

Així doncs, fem del COVID-19 una oportunitat d’aprenentatge per fer el nostre treball significatiu i útil.