Xerrada formativa sobre els trasplantaments

Avui, dilluns 9 de desembre, Jorge Twose i Imma Ariete, tècnics de l’OCATT (Organització catalana de trasplantaments) i Rosanna Martí, mare de l’escola i voluntaria de ANiNATH (Associació de Nens i Nenes amb Trasplantament Hepàtic), han fet una xerrada formativa als alumnes de 6è de primària. El missatge que ens han donat és que els trasplantaments gràcies als donants salven vides.
Els alumnes han pogut conèixer al detall com és un procés de donació i trasplantament des de tres punts de vista ben diferents: el dels professionals mèdics, els donants, els pacients i les famílies.
La sessió ha destacat per ser molt participativa, on no ha faltat una gran quantitat d’interessants preguntes a part de les explicacions i projecció d’algun video. La sessió ha acabat amb el testimoni de la mare de l’infant, trasplantat hepàtic des de fa tres anys, que assisteix a P4 i que ha apropat l’experiència viscuda ajudant a reflexionar als alumnes sobre com d’important és la implicació dels companys/es d’escola en el dia a dia dels nens i nenes trasplantats.
La nostra escola vetlla perque la diversitat no sigui mai motiu de desigualtat; aquest tipus de xerrades ajuden a sensibilitzar i assumir compromisos en el dia a dia com a nens/es però també com a futurs adults conscienciats per la realitat més o menys propera.

Text: Rosanna Martí