Totes som Carla Simón

Fa unes setmanes els alumnes de Cicle Mitjà vam anar d’excursió a l’espai del Caixafòrum de Tarragona per participar en un taller sobre el tipus d’edició d’àudio i vídeo que es fa servir en les pel·lícules de cinema.

Les nostres nenes i nens van poder tenir un tastet del pa que s’hi dóna en aquest món i, fins i tot, experimentar el que és ser una directora o director de cinema.

El monitor va començar explicant-nos com era la feina d’edició de vídeo i àudio i perquè servia. Després d’un breu debat sobre el tema amb els alumnes, aquests es van posar en parelles i trios i van iniciar l’activitat.

Se’ls va repartir una tauleta electrònica a cada grup. A dins hi havia tres vídeos predefinits sense so i un arxiu amb centenars de cançons i músiques de tot tipus i milers d’arxius de so de totes les varietats imaginables (des del so d’un tro fins al d’unes passes corrent pel bosc).

El que van haver de fer els nostres intrèpids directors i directores és muntar un dels tres vídeos, el que elles i ells escollissin, amb tots els sons i músiques que hi volguessin posar i en el moment que creguessin millor fins a aconseguir el resultat desitjat.

Van descobrir que el mateix vídeo pot adoptar significats totalment diferents segons quin tipus de sons i músiques hi posis a sobre ja que n’hi ha que evoquen sentiments de tranquil·litat i d’altres que poden donar sensació de temor.

Al final vam visionar totes les pel·lícules que vam fer i vam poder gaudir entre somriures del que les nostres nenes i nens havien creat. Només ens va faltar un bon bol de crispetes!