Sensor de llum amb Microbit (Sol-Lluna)

Els sensors de llum poden ser útils per a tasques automatitzades que s’executen en funció de la intensitat de llum que reben. Per exemple, podem automatitzar processos que s’executin al capvespre, quan la quantitat de llum solar és menor, o a la nit quan és pràcticament inexistent (recordem que la lluna fa efecte mirall de la llum del sol i ens en fa arribar una quantitat feble), o al migdia, quan la insolació arriba al seu nivell màxim.

En aquesta línia, i en paral·lel al projecte de domotització de l’hort, on hi instal·larem sensors de llum, els alumnes de cicle superior hem creat aquest programa amb la placa micro:bit que ens indica, amb icones d’un Sol o una Lluna, si la quantitat que arriba és feble o forta. Quan la quantitat de llum rebuda és inferior a 180 en un rang de 0-255 apareixerà una Lluna, però si la quantitat rebuda és superior a aquests 180 apareixerà un Sol)

L’Alexis, un alumne de cicle superior, us ho explica i demostra més aclaridorament