Naturalització de patis: Maqueta en 3D

El projecte de naturalització del pati és una idea que s’ha anat madurant durant força temps entre la comunitat educativa. Així doncs, els alumnes també tenen la seva a dir i han fet unes propostes de com volen que sigui el pati d’ara endavant. Així doncs, han ideat, per grups, una proposta amb les seves creacions, n’han fet una maqueta amb material de papereria i plastilina i estan defensant la seva proposta davant dels companys. Un cop fetes les presentacions, i amb tots els criteris damunt la taula, serà el moment d’escollir una proposta per a portar-la a la realitat entre tots. Pot ser que el resultat final sigui una barreja entre diferents propostes, però ens haurem de posar d’acord.

Abans de fer les maquetes hem hagut de mesurar el pati i tots els elements per poder fer una maqueta el més a escala possible. A les classes de matemàtiques hem treballat el concepte de l’escala, saber què vol dir i com convertir les mides reals en mides a la maqueta per a que tot segueixi una proporció ordenada i coherent.

Un cop sapiguem com ho volem serà l’hora de fer una maqueta amb aquesta idea general sorgida de les idees de tots, però aquest cop no ho farem amb paper, peg i plastilina, sinó que dissenyarem els elements que necessitem en 3D i les imprimirem amb la impressora 3D.

Avui, com a prova pilot, hem dissenyat una de les porteries de la pista de futbol sala que, un cop acabada, i si el projecte final ho inclou, n’imprimirem dues per a poder-les posar a la maqueta final que exposarem a l’entrada de l’escola per a que tothom sàpiga com volem que sigui el pati en un futur, és a dir, com serà un cop finalitzem el procés de naturalització del pati.

En aquest video es veu un dels alumnes de sisè com va donant forma a una porteria de futbol sala. Encara ens qeda un pèl per acabar-la, però ho enllestirem aviat.

Aquestes són algunes de les imatges que ens han dut fins a aquest punt.